Svi mi imamo višestruke koristi od muzičkih aktivnosti bez obzira da li smo talentovani ili ne. Aktivnost u muzičkoj atmosferi unapređuju veštine koje nam pomažu i u drugim sferama života.
Za potpunu korist od muzike, deca treba da budu aktivna, treba da pevaju, pljeskaju ručicama i igraju zajedno sa melodijama.
Muzička inteligencija i razvijanje iste je podjenako važno kao i razvijanje socijalne i logičke inteligencije u školi – muzika ima mogućnost da ojača veze između tela i mozga, te funkcionišu kao tim. Na primer, dete kada pleše i kreće se uz muziku, razvija bolje motorne veštine, a istovremeno pevanje uz pesmu pomaže u usavršavanju pevačkih i jezičkih sposobnosti.
Prepoznavanje i pažljivo slušanje nota i te kako može da pomogne mališanima da intelektualno napreduju. Razvijajući socijalne, emocionalne veštine, kao i pravilno razvijanje vokabulara. Pevanjem deca uče rime i novi rečnik, slušanjem podstiču pažnju, pamćenje kao i učenje.
Takođe, prednost muzikalnosti kao što je: Pevanje u grupi, slušanje muzike, ili ples, uz određene taktove, omogućava integrisane , stimulativne razonode i aktivnosti . Za muzikalnost je potrebno više od glasa ili ruku na instrumentu; potrebno je da dete koje uči muziku ovlada brojnim veštinama, jer će ih često koristiti istovremeno.
Muzika može da pomogne detetu da bolje uči i bude uspešno u ostalim zadacima koje obavlja. Prednost muzičkih aktivnosti obuhvata disciplinovanost, učenje pevanja, slušanja, sviranja, kontrolu izvođenja, pomaže im da budu deo nečega na šta mogu biti ponosni. Muzika doprinosi da vaše dete bude zainteresovano i srećno, obogaćuje dečiju zainteresovanost za stvari koje donose zadovoljstvo.
Na kraju, muzika je tu zarad muzike. Zahvaljujući bilo kojim muzičkim aktivnostima vaši mališani postaju muzikalni. Vidici se šire, a to im omogućava da bolje razumeju i iskažu sebe. Vaše i njihovo razumevanje umetnosti i sveta, načina na koji mogu da razmišljaju i da se izraze, su muzikom unapređeni.
Muzika je univerzalni jezik. Ona prevazilazi granice i prelazi preko kulture da bi izrazila naše emocije, inspirisala nas i pokrenula kreativnost u nama. Platon je govorio: „Učio bih decu muzici, fizici i filozofiji ali najviše muzici jer su muzika i sve umetnosti ključ veštine učenja.“ 😊
Marija, 25 godina , svira gitaru i peva
„ Dok sam bila mala , prvenstveno mi je muzika pomogla oko smirivanja, bila sam puna besa i odmah, nakon prve odsvirane note,- sam osetila neko olakšanje i kako me nervoza napušta. Sa muzikom sam mogla da budem u nekom svom svetu . Kasnije je došlo pevanje i naravno da mi je samopouzdanje bilo na višem nivou jer sam konačno pronašla nešto u čemu mogu potpuno da se izrazim, učim da budem sve bolja i bolja i na kraju baš dobra u tome. Pevanjem i dan danas iskazujem emocije, jer ih drugačije nikako ne pokazujem, što smatram da je isto OK, neki smo po prirodi introvertni. Tako da, veoma često, po mom izboru pesama koje pevam može se zaključiti kako se osećam . Mnogo više su mi razvijena čula, pogotovo čulo sluha. Mogu da razaznam bolje zvuke od ostalih i to mi i te kako imponuje. Sam osećaj da pripadam nekoj grupi, gde ponekad ima malo i onog pozitivnog takmičarskog duha, je poprilično podsticajan. Muzika mi je pomogla da budem maštovita, širim krug istomišljenika i pobedim svoju stidljivost. Muzikom se mnoga vrata otvaraju“.
Kristina Sofronijević, apsolvent psihologije